zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De betekenis van lachen op het werk

Door: Frank van Marwijk
 
Managers en werknemers ervaren hun werk als een serieuze zaak, maar zouden het niet goed vinden als er op het werk nooit werd gelachen. Een goede sfeer in de organisatie is een belangrijke voorwaarde om prettig te kunnen werken en lachen hoort daarbij. Er gaat maar zelden een werkdag voorbij waarop er niet gelachen wordt. En niet alleen tijdens de inofficiële momenten wordt er gelachen. Lachen zorgt ook voor ontspanning in stressvolle situaties en helpt om moeilijke problemen en onderlinge conflicten te relativeren. Maar wat is dat lachen nu eigenlijk? Waar komt het vandaan en waarom vinden we het belangrijk. En hoe is het voor u als manager? Is het goed als een manager veel lacht, of kan hij dat beter laten?

Glimlachen en lachen
In een eerder artikel schreef ik al eens over de betekenis van de glimlach. Door te glimlachen straalt u sympathie uit. Het kan u helpen bij het leggen van contacten met anderen en het bereiken van uw doelen. Managers die er een gewoonte van maken om welgemeend te glimlachen, worden meer gewaardeerd en kunnen makkelijker aansluiting bij anderen vinden. Maar de geluidloze glimlach is een andere uitdrukking dan een hoorbare lach.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10