zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Onze medewerkers gebruiken coaching 'verkeerd'. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In onze organisatie hebben bepaalde medewerkers in het kader van hun persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) de mogelijkheid om een externe coach in te schakelen. Dit is nu een paar keer gebeurd. Alleen wordt de coaching vooral gebruikt voor carrièredoeleinden, terwijl wij als management liever zien dat ze de coaching gebruiken om kennis op te doen die ze direct kunnen gebruiken in hun werk. Hoe kan ik dit veranderen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Met een Persoonlijk Ontwikkelings Plan ( POP) bied je medewerkers de kans om zich verder te ontwikkelen. Dat levert het bedrijf medewerkers op die werken aan hun deskundigheid en daardoor beter en breder inzetbaar zijn. Voor medewerkers geldt dat investeren in hun kennis belangrijk is om aantrekkelijk te blijven voor de arbeidsmarkt. Een POP is een contract tussen twee partijen, waarin de relatie met werk centraal staat. Het moet dus heel bewust ingezet worden als instrument.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10