zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan medewerkers die steeds te laat komen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben bedrijfsleider van een grote winkel. Met drie medewerkers heb ik een probleem omdat ze elke dag te laat komen. 's ochtends 5 tot 10 minuten en na de middagpauze wel 30 tot 45 minuten. Hun wektijden zijn van 8 tot 6. Hun argument is dat ze na sluitingstijd vaak nog even doorwerken, maar dat gaat om hooguit 10 minuten per dag. Bij hun collega's komt dit probleem niet voor. Ik wil dit in het functioneringsgesprek aan de orde stellen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het is heel verstandig om het probleem tijdens het functioneringsgesprek aan te pakken, want het wordt tijd dat de medewerkers op een nog formelere manier met deze kwestie te maken krijgen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10