zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe krijg ik mijn directeur op een andere koers?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben filiaalhouder van een verzekeringskantoor. Door de recessie hebben wij moeite met het vullen van onze orderportefeuille. Tegelijk bellen veel klanten die bezorgd zijn over hun lopende verzekeringen. De directeur vindt dat we daar niet teveel aandacht aan moeten besteden en vooral met acquisitie bezig moeten zijn. Bovendien wil hij op alles bezuiningen (zelfs printwerk). Medewerkers zijn bezorgd dat ze hun baan kwijtraken als we doorgaan met dit beleid. Hoe overtuig ik de directeur om een andere koers te gaan volgen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het dilemma waar jullie mee te maken hebben is voor veel managers (en directeuren) herkenbaar. Het zijn lastige tijden en de prognoses zijn niet bijzonder positief. Het zal dan ook even tijd kosten om te bepalen wat de juiste strategie voor een bedrijf is. Ik vind wel dat de dialoog daarover in ieder op gang moet komen en dat er binnen een bepaalde tijd keuzes moeten worden gemaakt. Het liefst binnen enkele weken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10