zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Wat te doen aan een medewerker die niet wil veranderen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik ben sinds kort manager van een afdeling en doe mijn werk met veel plezier. Ik zie veel dingen/processen die efficienter kunnen. Er is echter één persoon op de afdeling die veranderingen onnodig vindt omdat 'we het altijd zo hebben gedaan'. Daardoor is het lastig veranderingen door te voeren, want ik hou toch rekening met zijn mening. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?"


Antwoord van Asha Kalijan
Bij veranderingen op het werk, zul je altijd merken dat enkele medewerkers daar moeite mee hebben. Dat is op zich vrij natuurlijk, want als je veranderingen doorvoert dan is dat impliciet een boodschap dat het werk anders moet, niet goed genoeg gedaan werd c.q. beter kan. Dat kun je voorkomen door betrokkenen vooraf informatie te geven over de aanleiding, de consequenties en het beoogde resultaat van de veranderingen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10