zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Netwerken werkt niet altijd; kies de juiste aanpak

Door: Phil H. Kleingeld
 
Er wordt vaak geroepen dat je vooral veel moet netwerken. Maar wat levert het nu echt op? Niet echt. Het belangrijkste doel voor ondernemers, omzetverhoging, wordt niet behaald met netwerken. Het netwerken om omzet binnen te halen, is een fabeltje. Er worden vooral veel visitekaartjes uitgewisseld, maar er komt maar zeer beperkte business uit voort.

Moeten we dan maar stoppen met netwerken?
Nee, gelukkig is er ook goed nieuws: netwerken kan wel degelijk in uw voordeel werken, als je een effectieve aanpak kiest. Het doel van netwerken moet zijn: het uitwisselen en gebruiken van informatie. Maar dat doel wordt maar zelden nagestreefd in de bekende netwerkkringen. Daarom volgt eerst een korte analyse van de diverse typen netwerken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10