zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Drie managementlessen van Barack Obama

Door: Johanna Kroon
 
In een eerder artikel op Managersonline beschreef Johanna Kroon wat u op het gebied van verandercommunicatie kunnen leren van Barack Obama. Nu Obama’s strategie duidelijk heeft gewerkt, gaat zij in op de drie persoonlijke keuzes die volgens haar cruciaal zijn geweest voor zijn succes. Het zijn keuzes die iedereen kan maken, of u nu president van de Verenigde Staten wilt worden of heel andere ambities heeft.

1. Speel uw sterke kanten uit en laat u helpen bij wat u niet goed kunt
In een tv-programma over de opkomst van Barack Obama was een filmfragment uit 1991 te zien waarin Obama, toen nog student aan Harvard, een groep medestudenten toesprak. Hij deed dat met hetzelfde overwicht en speels gemak dat wij inmiddels zo goed van hem kennen. Kennelijk is Obama op dat punt een natuurtalent en dat heeft hij grandioos uitgebuit. Maar hij weet ook waar zijn zwaktes liggen. Toen hij in 2004 tot senator voor Illinois werd gekozen vroeg hij de Democratische Partij om hulp: ‘Speechen kan ik wel. Maar een gezaghebbende positie verwerven als senator is nog wel wat anders.’ Hij kreeg een paar zeer ervaren politieke assistenten en samen stippelden ze een plan uit dat zijn carrière in een stroomversnelling bracht.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10