zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak ik een subtiel saboterende medewerker aan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker voert een nogal geslepen "fluister-campagne". Over allerlei onderwerpen spant ze heel subtiel collega's voor haar karretje. Die gaan  vervolgens actie ondernemen en maken van haar probleem ook hun probleem, bijvoorbeeld over het betalen van overuren. Wij reageren geprikkeld omdat we weten  wie er achter zit. Het heeft een negatieve invloed op de sfeer, maar ook op de productiviteit. Omdat het zo subtiel gebeurt, is het lastig haar aan te pakken. Wat kan ik doen? Haar confronteren of een gesprek met het hele team aangaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
De medewerker confronteren zal niet heel veel opleveren, tenzij je iets concreets kunt aangeven. Dat is lastig, omdat het spel subtiel gespeeld wordt. Een gesprek met het hele team aangaan lijkt me een goed idee, echter je moet dan wel bereiken dat zaken in het vervolg zelf en direct aangekaart worden en niet via anderen. Daarnaast moet de 'fluister-campagne' ophouden en collega's moeten gaan inzien dat zij waarschijnlijk gebruikt worden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10