zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Door welke overtuigingen laat u zich beďnvloeden?

Door: Frank van Marwijk
 
Om uw werk te kunnen doen heeft u een persoonlijke visie en concrete doelstellingen nodig. Zonder dat komt er weinig uit uw handen. Wat zou u immers moeten doen als u niet weet waartoe dat bijdraagt. Uw motivatie wordt gestuurd door wat uzelf gelooft en belangrijk vindt. Het zijn uw overtuigingen die u wel of niet tot actie aanzetten. Hoe u zich in uw werk presenteert, is een afspiegeling van deze overtuigingen. Wat neemt u voor waar aan? Hoe ziet u zichzelf in uw werk en hoe kijkt u naar anderen? Waar staat u eigenlijk voor? Ontdek op welke manier uw overtuigingen en die van anderen de werkelijkheid bepalen.

Van verwachting naar overtuiging
In eerdere artikelen scheef ik al over de effecten van uw verwachtingen. Hoe u tegen uw werk aankijkt, wat uw voorkeuren daarbij zijn en hoe u anderen beoordeelt, hangt voor een groot deel af van de verwachtingen die u daarover heeft. Verder kunnen uw verwachtingen ook anderen beïnvloeden waardoor zij zich conformeren aan het beeld dat u van hen heeft. Van verwachtingen is het een kleine stap naar overtuigingen. Uw overtuigingen zijn sterker dan uw verwachtingen. Overtuigingen zijn beweringen die u voor waar aanneemt. Als u overtuigd bent, twijfelt u niet aan hetgeen u denkt of wat u veronderstelt. U weet het immers zeker. U gaat er zonder enige twijfel vanuit dat dit de waarheid is.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10