zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De vijf grootste marketingzonden van professionele dienstverleners

Door: Michel Hoetmer
 
Marketing en verkoop zijn op minimaal één punt vergelijkbaar met voetbal: iedereen denkt dat hij er verstand van heeft. Dat merkte ik onlangs weer eens een keer toen ik een professionele dienstverlener hielp bij het maken van een mailing. Ik stelde voor een antwoordkaart bij het voegen. De directeur sprak daarover zijn veto uit: "dat is ouderwets, zoiets werkt tegenwoordig niet meer!" Helaas wist de directeur niet waarover hij praatte. Antwoordkaarten stimuleren de respons op een mailing. Als het bij dit ene voorval was gebleven dan was er geen man over boord. Maar ook op andere punten ging hij lijnrecht in tegen gezonde en algemeen aanvaarde marketingprincipes. Zullen wij samen eens kijken wat er allemaal mis kan gaan bij de marketing van diensten?



1. Iedereen bemoeit zich er mee
Professionele dienstverleners zijn vaak partners van elkaar. Het zijn hoog opgeleide mensen en experts in hun vakgebied. Maar dat betekent niet dat ze verstand van marketing hebben. Er wordt eindeloos gediscussieerd over de vormgeving van het marketingbeleid. Dergelijke discussies leveren vaak weinig meer op dan de boodschap "wij zijn experts in ons vak en leveren geweldige kwaliteit!" Zelden of nooit weet men een unieke insteek te vinden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10