zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak ik een werknemer aan die altijd te laat komt?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Eén van de medewerkers in mijn team komt gemiddeld één à twee keer per week te laat op zijn werk. En met te laat bedoel ik één of anderhalf uur te laat. Ik heb hier een aantal keren met hem over gesproken, maar dat heeft tot nog toe geen resultaat opgeleverd. Wat te doen? Kan ik deze werknemer ontslaan?"

Antwoord van Asha Kalijan
Er gaan gemiddeld drie productieve uren per week verloren doordat het betreffende personeelslid te laat verschijnt op het werk. Dat is veel. Daarbij houdt de medewerker zich niet aan de regels van het bedrijf, zelf niet na herhaalde gesprekken en geeft hij een slecht voorbeeld aan anderen. Als leidinggevende lijkt je gezag ook nog te worden ondermijnd, omdat de medewerker na de gevoerde gesprekken geen verbetering laat zien. Je bezinnen op ontslag lijkt dan een logische volgende stap.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10