zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Lees de gebruiksaanwijzing van uw mensen

Door: Frank van Marwijk
 
Als manager werkt u met mensen, en mensen zijn nogal verschillend. Ieder mens heeft zijn eigen (on)zekerheden, kwaliteiten, eigenaardigheden, wensen, voorkeuren, belangen en grillen. Vandaar dat sommige mensen heel anders kunnen reageren dan u wellicht zou verwachten. Ieder persoon heeft zijn specifieke zorgen en specialiteiten. Ieder persoon vraagt daarom ook een andere benadering. Hier leert u inspelen op de verschillen die er bestaan tussen mensen. Hier vindt u de gebruiksaanwijzing van uw mensen. 

Mensen zijn geen eenheidsworst
Over mensen worden veel studies gemaakt. De psychologie onderzoekt vooral het gedrag van mensen. De sociologie beschrijft hoe mensen in sociale context met elkaar omgaan. Vaak worden mensen beschreven in algemeenheden. Generaliseren noemen we dat dan. Als je mensen over één kam kunt scheren, is dat soms heel handig. Door bijvoorbeeld regels te maken waar iedereen zich aan moet houden, schept u een bepaalde eenheid en duidelijkheid. Toch is niet iedereen daar altijd even blij mee. Mensen zijn geen eenheidsworst. Mensen zijn uniek en verschillend. Vandaar ook dat de ene persoon het helemaal eens kan zijn met bepaalde regelgeving en/of veranderingen, terwijl de ander daar nogal weerstand tegen heeft.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10