zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe voert u een slecht nieuws-gesprek?

Door: Michel Hoetmer
 
Het is een gegeven voor elke manager: u moet uw medewerkers regelmatig beoordelen. En soms betekent dit dat u "slecht nieuws gesprekken" moet voeren. De vraag is hoe u dit op een consequente manier aanpakt.

In zijn boek "Value-Added Sales Management" doet de auteur Tom Reilly enkele constructieve voorzetten. Hij werkt volgens een vier-stappenplan.

1. Voorbereidingsfase
Denk eerst rustig na over wat u wilt gaan vertellen én vooral hoe u het gaat vertellen. Stel een duidelijk doel voor het gesprek vast. Schrijf uw overwegingen op een vel papier. Daardoor kunt u nagaan of u tijdens het gesprek de juiste weg bewandeld.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10