zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Tien tips om hogerop te komen

Door: Fred Akkerma
 
Goed presteren is natuurlijk een prima methode om promotie te maken. Maar -helaas maar waar- er is meer voor nodig dan alleen dat. U moet zichtbaar zijn, in de smaak vallen en af en toe ook een collega genadeloos afbreken. Dat zijn de regels van het spel. Tien tips om dat voor elkaar te krijgen. Eentje alvast: ga nooit parttime werken!

1. Have fun

De funfactor is belangrijker dan u misschien denkt. U straalt u uit hoe u zich voelt. En positieve mensen zijn altijd geliefd. Of u plezier heeft in uw werk, bepaalt u voor een groot deel zelf. Neem een positieve houding aan, relativeer minder leuke aspecten van uw werk en ga gesprekken met negatievelingen uit de weg.

2. Wees bereid minimaal zestig uur per week te werken
Hoeft niet echt, maar laat het wel zo lijken. Om op te vallen zorgt u dat u binnen bent vóórdat de baas binnen is en weg nádat de baas is vertrokken. Trucjes als laat c.q. in het weekend emailtjes verzenden (al dan niet als zodanig geprogrammeerd in Outlook) werken natuurlijk ook.

3. Kies voor lijnfuncties
Stafmedewerkers maken geen carrière. U moet met de voeten in de modder hebben gestaan om het te maken. Vermijd staffuncties zoveel mogelijk. Doe het hooguit als tijdelijke carrièreswitch, maar liever helemaal niet. Bent u het liefst tóch inhoudelijk bezig, kies dan voor een carrière bij een advies- of onderzoeksbureau.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10