In 2004 deelden de auteurs van Managersonline.nl weer veel kennis met u. Het mooie van internet is dat we precies kunnen meten welke artikelen u het liefst leest. Daar stemmen we ons redactionele beleid vervolgens weer op af. Reden genoeg dus om even terug te blikken. Wat waren de best gelezen artikelen van 2004?
In 2004 deelden de auteurs van Managersonline.nl weer veel kennis met u. Het mooie van internet is dat we precies kunnen meten welke artikelen u het liefst leest. Daar stemmen we ons redactionele beleid vervolgens weer op af. Reden genoeg dus om even terug te blikken. Wat waren de best gelezen artikelen van 2004? De top-3 is als volgt:
1. Zo komt u zelfverzekerd over Door: Frank van Marwijk, 29 februari 2004 Een manager die zich zelfverzekerd toont, komt betrouwbaarder en geloofwaardiger over dan een die voortdurend zijn twijfels laat blijken. In werkelijkheid voelt niet iedere manager zich altijd zo zeker over alles, maar u hoeft uw twijfels niet te laten blijken. Veel managers laten hun onzekerheden doorsijpelen in hun woordkeuze of ontkrachten hun woorden door hun gedrag. Als u anderen wilt overtuigen, kunt u beter de indruk geven dat u zich zeker voelt over wat u uitdraagt. Hier vindt u een analyse van uw zelfverzekerdheid in woord en daad. Lees verder...
2. Grenzen stellen Door: Coert Visser, 26 januari 2004 Netjes en stimulerend leidinggeven is belangrijk. Maar met enige regelmaat moeten leidinggevenden ook bereid zijn om grenzen te stellen. Grenzen hebben als doel om schade te voorkomen; voor het individu zelf, voor anderen of voor de organisatie. Dat grenzen stellen nodig is, klinkt als een open deur maar veel leidinggevenden hebben veel moeite met het stellen van grenzen. Lees verder...
3. De zeven gewoontes van topverkopers Door: Michel Hoetmer, 11 januari 2004 In de verkoop draait alles om goede gewoontes en discipline. Het gedrag van uw verkopers is een optelsom van gewoontes en gedragingen, goede en slechte, die zij zichzelf in de loop der jaren hebben aangeleerd. Het is nu de tijd van de goede voornemens. Of beter gezegd: op dit moment is het al weer de tijd van verbroken beloftes. Hoe gaat blijvende gedragsverandering in zijn werk en wat zijn dan goede gewoontes voor verkopers? Lees verder...