zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo maakt u een perfecte eerste indruk

Door: Michel Hoetmer
 
Het is een bekend gezegde: u heeft maar één keer de kans om een goede eerste indruk te maken. Dat is geen nieuws. Maar wat u misschien niet wist, is dat eerste indrukken in veel gevallen diepe sporen nalaten. Michel Hoetmer beschrijft de psychologie van de eerste indruk en geeft advies hoe u de perfecte eerste indruk kunt achterlaten.

Jaren geleden deed een groep onderzoekers een interessant experiment. Ze huurden een acteur in die de opdracht kreeg om Amerikaanse universiteiten te bezoeken. Daar moest hij gesprekken aanknopen met studenten en professoren. Bij de ene helft van de bezochte universiteiten stelde hij zich voor als Mr. England, student aan de universiteit van Oxford. Bij de andere helft introduceerde hij zich als Mr. England, professor aan de universiteit van Oxford. Alles was gelijk, slechts de titel verschilde. Nadat onze illustere Mr. England zijn hielen had gelicht, werd aan de personen die hem hadden ontmoet de volgende merkwaardige vraag gesteld: hoe lang is Mr. England? De vraag stellen doet u al vermoeden dat er een verschil was. Inderdaad de betrokken personen schatten professor England circa tien centimeter langer in dan de student England. Wat een titeltje allemaal niet kan betekenen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10