Wanneer wordt een artikel op Managersonline.nl goed gelezen? Tip 1: vewerk een getal in de titel. Tip 2: laat het gaan over de eigenschappen en eigenaardigheden van de manager. De drie best gelezen artikelen van de vaste auteurs op Managersonline.nl in 2003 zijn:
Heeft een artikel een getal in de titel, dan maakt dat een goede kans om goed gelezen te worden op Managersonline.nl. Dat valt althans af te leiden uit de best gelezen artikelen van de vaste auteurs op Managersonline.nl. Alledrie hebben ze een getal in de titel. Verder hebben ze gemeen dat ze ingaan op hoe managers effectiever kunnen worden. De best gelezen artikelen van 2003 zijn:
1. Zeven manieren om aardig gevonden te worden Door: Frank van Marwijk, 26 januari 2003 Ieder mens, manager of niet, heeft behoefte aan waardering, aandacht en belangstelling van anderen. Daarbij gaat het niet alleen om onze prestaties; we willen vooral ook erkend en gewaardeerd worden als persoon. Bovendien is het effectief: aardige mensen krijgen meer voor elkaar dan niet aardige mensen. Lees verder...
2. Vijf slechte gewoontes van managers (?) Door: Coert Visser, 2 november 2003 Het is alom bekend dat de menselijke factor van cruciaal belang is voor organisatiesucces. Maar hoe managers effectief moeten omgaan met mensen is daarmee nog niet direct duidelijk. Ondanks alle goede bedoelingen en inspanningen slagen veel managers er niet in om het beste in mensen naar boven te halen. Coert Visser analyseert hoe dat komt en hoe het anders kan. Lees verder...
3. De zeven doodzonden van de manager Door: Michel Hoetmer, 21 september 2003 Uit een recent onderzoek blijkt dat ongeveer 60 procent van de Nederlandse werknemers wel eens een keer van baan is veranderd door toedoen van wat deze werknemers 'slecht management' noemen. Al eerder bleek dat de Nederlandse werknemer ongelukkig is over het presteren van zijn 'baas'. Een slechte manager zou niet eerlijk zijn en sluit zich af voor feedback. Is het werkelijk zo slecht gesteld met de Nederlandse manager? Lees verder...