zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Vier stijltips voor perfecte personal branding

Door: Desiree Grijpma-Hidding,   13-02-2011,   12:43 uur
 

Personal branding is het toverwoord van dit moment.  Het is niets meer dan je imago beïnvloeden richting de buitenwereld. Uzelf beschouwen als merk en dat naar de buitenwereld presenteren.  Uzelf onderscheiden, maar wel dichtbij uw persoonlijkheid blijven. Dat is de kunst. Hoe vormt u met uw stijl uw eigen personal brand?

U ontwikkelt uw personal brand met o.a. uw non verbale en verbale communicatie, uw daden en uw internet profielen en uitingen. Uw uiterlijke verschijning speelt in personal branding  ook een zeer  belangrijke rol. Bij personal branding gaat het erom dat u leert punten uit uw persoonlijkheid positief te benutten en uit te dragen. Zo benut Erik Hulzebosch zijn accent, waarmee hij sympathiek overkomt. Hij heeft hiermee veel succes en is een veelgevraagd spreker.



Ontwikkelen van vaardigheden.
En als er vaardigheden zijn die u wel nodig acht voor uw personal brand, maar u nog niet heeft, dan is het verstandig deze te ontwikkelen. Neem bijvoorbeeld een account manager die het lastig vindt om voor grote groepen te presenteren, terwijl dit wel nodig is in zijn of haar functie. Hij of zij kan dit accepteren, maar kan ook besluiten om bijvoorbeeld een cursus presenteren te volgen. 

Personal brand in kledingstijl

Uw personal brand beïnvloedt u ook met uw uiterlijk en kledingstijl.  Jort Kelder met zijn bretels is hier een mooi voorbeeld van. Of Yvon Jaspers, die ongetwijfeld mede door haar "meisje om de hoek" kledingstijl  "Boer zoekt vrouw" mocht gaan presenteren. Hoe kunt u met uw kledingstijl uw personal brand beïnvloeden?

Vier stijltips voor uw personal brand

1. Durf u te onderscheiden van anderen. Kijk wel uit dat het bij uw persoonlijkheid past en overdrijf niet te veel. Een hippe bril is hier een mooi attribuut voor.

2. Wees consistent in uw kledingstijl in de omgeving waar u uw personal brand wilt uitdragen. Als u de ene dag formeel gekleed bent in driedelig pak en de volgende dag weer in een oude spijkerboek, werkt dit verwarrend op uw imago.

3. Kies de kleuren die bij uw ogen, haar en huid passen. (Zie artikel over kleur)

4. Bedenk hoe u wilt overkomen en pas daar uw stijl op aan. Wilt u serieus overkomen? Kleedt u zich dan niet als Yvon Jaspers of Beau van Erven Dorens in bloemetjes hemd. Dit laatste kan wel weer, als u creatief wilt overkomen.

 
 Doorsturen    3 reacties

 
 
 
Over de auteur:

Desiree Grijpma-Hidding is imago stylist en biedt ondernemers, medewerkers en managers kleuranalyse en kledingadvies. Ook voor kledingadvies mannen. Zij is tevens personal shopper. Met haar bedrijf Second impression geeft zij ook kleuradvies en imago workshops. Speciaal voor bedrijven geeft zij stijladvies en presentatie trainingen.
Desiree is van mening dat naast uw communicatieve vaardigheden en uw prestaties op uw werk, uw kledingstijl voor een groot gedeelte bepaalt hoe u overkomt op uw collega’s, klanten en relaties. De kunst is om binnen de heersende cultuur een stijl te vinden, die ondersteunt wat u uit wilt stralen.

In het bedrijfsleven miste Desiree het belang van uiterlijke presentatie. Nu combineert zij met passie haar kennis van kleding en stijl met haar ruime ervaring op het gebied van sales en marketing.

Daarnaast is zij ook gespecialiseerd op het gebied van schriftelijke communicatie als webteksten tekstschrijver
 

 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Fred  |   | 
14-02-2011
 | 
13:33 uur
Iedereen draagt tegenwoordig een hippe bril, soms zelfs met ongeslepen glazen, jawel, dus als er iets niet onderscheidend is.......
Robbert  |   | 
14-02-2011
 | 
14:37 uur
Door dat juist ''iedereen'' brildragend is wordt het juist des te makkelijker om jezelf daarin te onderscheiden van anderen!

Het is juist voor vele mensen moeilijk om zich te onderscheiden door iets specifieks te dragen wat anderen laten aangezien het in onze nature ligt om het (kudde)gevoel te volgen.

Personal branding is daarom een weg die vele van ons links laten liggen!
Frank van den Nieuwenhof  |   | 
24-02-2011
 | 
09:06 uur
Be what you wear!

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10