Nu de heisa rond, wat inmiddels "Het drama van Apeldoorn" heet voorbij is, wordt het weer tijd om over te gaan naar de orde van de dag.
Verder met onze reeks songteksten met vandaag " I've never been to me" van Charlene.
Een mooi ballade waarin een vrouw een andere vrouw toespreekt. "Ik wou dat iemand ooit zo tegen mij had gepraat, zoals ik nu tegen jou ga spreken.". Ze heeft de mooiste landen bezocht, dingen gedaan waar iedereen van droomt, maar de les is "ik ben in het paradijs geweest, maar eigenlijk nooit bij mezelf"
Hoe vaak niet fantaseren we over de mooie dingen van het leven? Rijkdom, luxe, reizen, vreemde en verre landen. Hoe vaak vergeten we onszelf te zoeken, onszelf te vinden en daarmee ons geluk?
De wereld zit vol met fantasieën van andere mensen, die slechts het doel hebben ons te misleiden. Religies houden ons Goden voor die ons belonen als we ons goed gedragen, met als ultieme beloning een plek in de hemel, waar we bovenaards verwend zullen worden.
MLM organisaties als Herbalife, ACN, Euphony en Amway beloven Porsches, Ferrari’s, allemaal contant betaald, als we de rommel die ze in normale winkels niet gesleten krijgen, voor hen gaan verkopen. Verkopers doen de hele dag niets anders dan ons worsten voorhouden, worsten die achteraf vaak vis noch vlees blijken te zijn. Alleen maar omdat we een fantasie van rijkdom en welvaart nastreven en niet het contact met onszelf.
Zijn we allemaal zo ontvreden met wat we zijn of kennen we onszelf niet goed genoeg? Zijn we ooit op zoek geweest naar onszelf of zoeken we iets wat we willen zijn? "zoek jezelf broeder, vind jezelf, wees en blijf alleen jezelf" zongen Koot en Bie ook al. Opnieuw dezelfde les.
Maar wie ben ja, wat ben je, wat kun je, wat wil je?
Allemaal vragen waarop we het antwoord niet kennen. Ga eens een keer op zelfonderzoek, ontdek jezelf en wordt echt gelukkig. Uiteraard zijn er hulpmiddelen om jezelf te vinden. Naast de testen in diverse (vrouwen)bladen, die alleen maar je droom, de fantasie, versterken, zijn er op internet diverse interessante digitale assessments te vinden, waaronder i-Portfolio, die een goed en betrouwbaar persoonlijkheidsprofiel geven. De basis voor een zoektocht naar de eigen ik en, wat belangrijker is, het contact met jezelf!
Ad de Beer is een gedreven all round business coach en interim manager die organisaties helpt om vanuit de kracht van mensen verbeteringen te realiseren.
Het losmaken van de kracht van mensen is een voorwaarde voor bedrijven en organisaties om succesvol en te zijn en optimaal te presteren. Zijn bedrijf F-ektief Business Coaching begeleidt bedrijven in deze processen.
Over veranderen door mensen schreef hij het boek “klantgericht veranderen”.
Ook is hij een onderhoudend spreker over diverse onderwerpen.
Ook is hij eigenaar van Interim-anders, agamedes, zzp-marktplaats.eu en de community managersenondernemers.nl
telefonisch is hij te bereiken op 0612724659
Ik moet eerlijk zeggen dat uw stelling over MLM organisaties nogal kort door de bocht is.
Natuurlijk zijn er onder de grote hoeveelheid netwerkmarketingenbedrijven, bedrijven die absoluut niet aan het criterium netwerkmarketing / MLM voldoen.
Er zijn dus ook wel degelijk goede netwerkmarketingbedrijven, en uw artikel doet suggeren dat alles waar MLM voorstaat fout is, en te maken heeft met rotzooi dat niet in de winkel gesleten kan worden.
Een goed netwerkmarketingbedrijf heeft 3 peilers:
1) Een uitzonderlijk goed product
2) Een betaalbare prijs
3) Het beste marketingsysteem, relatiemarketing
En ja, de meeste ''MLM-bedrijven'' gaan nat op zeker één van deze peilers. Neem bijvoorbeeld Herbalife, zoals u zelf al noemt. Zij gaan per definitie nat op de 2e peiler, want hun product is onbetaalbaar.
Er zijn echter ook MLM bedrijven die wel degelijk aan alle drie de peilers voldoen. Kijk maar eens naar Melaleuca of naar FM Group.
Laatsgenoemde levert een exclusief product parfum van hoge kwaliteit (zelfs hoger dan in de winkel), echter tegen een zeer lage prijs.
Dit soort producten worden bewust niet in de winkels verkocht, omdat dit soort bedrijven ervan overtuigd zijn dat relatiemarketing een beter marketingconcept is dan marketing in de winkel, waarbij elke winkel dure reclamecampagnes nodig heeft om het product aan de man te brengen. Reclamecampagnes die behoorlijk prijsverhogend werken.
Kortom, heb ook oog voor de goede kanten van netwerkmarketing, want die zijn er zeker.
Alle, inderdaad alle, MLM bedrijven zijn piramidespelen, gericht op het misleiden van mensen.
Bedankt voor het bewijs, want wat maakt een parfum beter? Het is weer de pure misleiding die je aanvoert, zeker als je weet dat het product geen parfum maar een au de toillet is.
De naam parfum is beschermd en ik zie het product nergens geregistreerd staan in de lijsten.
Het is en blijft het oplichten van mensen door middel van bewust verkeerde informatie die een leek niet kan natrekken.
@Richard,
geen probleem, dat probleem hebben de meeste mensen en daarom spelen ze allemaal een rol die ze op dat moment het beste uitkomt
yvonne
|
|
18
-
05
-
2009
|
14
:
54
uur
Ook al ben ik het volledig eens met uw visie op MLN, toch een kanttekening. In de 'reguliere' marketing van producten, bedient men zich eveneens van beloftes, valse informatie, en andere fictieve worsten om ervoor te zorgen dat iemand iets koopt. Dat geldt ook voor 'op zoek zijn naar jezelf' zaken, zoals allerlei tests, zelfhulp- en verbeter artikelen en wat dies meer zij.
Alles alleen maar gebaseerd op angst en verlangen: angst dat je iets kwijtraakt wat je hebt (denkt te hebben) of verlangen dat je iets krijgt wat je wilt (denkt te willen). Jezelf ontdekken is je realiseren dat je al bent: niet meer en niet minder. De rest is spel. Heb er plezier in.
Jim
|
|
28
-
05
-
2009
|
14
:
11
uur
Beste Heer de Beer,
Waar haalt u het recht vandaan om MLM bedrijven die bewezen hebben dat ze bestaansrecht hebben zo af te kraken. Ik ken toevallig alleen Amway. Deze firma bestaat momenteel 50 jaar.
En nee Amway (en ook de andere) beloven geen auto of wat dan ook ze laten zien wat de mogelijkheden zijn en het is dan aan jou om de kans te grijpen. Amway of wie dan ook kun je niet de schuld geven.
Beste heer een tip:
Verdiep u eerst in zaken voordat u wat van de toren schreeuwt u als zakenman zou toch beter moeten weten. U aanzien daalt helaas...
Blijft dit gezeur nu gaan over Ad's commentaar op Amway MLM of ging het artikel over geheel iets anders... Advies aan Jim en zijn maatjes.. Lees eens een artikel alvorens je begint te stuiteren!!
E.J.
|
|
28
-
05
-
2009
|
14
:
55
uur
Terecht zegt de laatste schrijver dat uw aanzien flink aan het dalen is. U blijft alle MLM bedrijven over één kam scheren.
Daarnaast blijft u beweren dat het product waar ik over spreek geen parfum is, maar slechts een Eau de Toilette.
U bent slecht geinformeerd. Een Eau de Toilette bevat slechts 8% (maximaal) parfumconcentraat. Een parfum bevat 20% parfumconcentraat. Kijkt u in de reguliere winkels (drogisterijen en parfumeriezaken) dan treft u daar geen parfum meer aan, maar maximaal een Eau de Parfum en in de meeste gevallen zelfs niets meer dan het door u aangevoerde Eau de Toilette.
Wie maakt er nu gebruik van misleiding? De drogisterijen en parfumerien die het durven om € 30,00 tot € 80,00 te vragen voor een Eau de Toilette of een distributeur van FM Group Worldwide die echte parfum verkoopt voor € 13,90, en waarop aantoonbaar staat aangegeven hoeveel parfumconcentraat (20%) er in het parfum zit.
Komt u dus niet aanzetten met lijsten waarop u het product niet tegenkomt. Een steekhoudend argument heb ik namelijk van u nog niet zien verschijnen.
@Jim
Is dat niet die sectie die zeep verkoopt? Waarin uithuwelijken plaats vinden en die andere bedrijven ervan beschuldigd een pact met de duivel te hebben gesloten?
Ik heb me verdiept in deze bedrijven en met name Amway heeft een zeer bedenkelijke naam. Is al meermalen strafrechterlijk vervolgd voor diverse misdrijven.
Daar staat Amway overigens niet alleen in.
@ Ad... het lijkt of alle piramide maatjes worden gemobiliseerd... (ik zie plotseling de parallel met Mr Smith en zijn 'agents' uit de Matrix.. En klaarblijkelijk lezen wat je boodschap was blijkt een onmogelijke opgave voor de MLM-agents. Je kunt ook bijna niet anders verwachten: Wij van WC-eend.... etc.
Ik kijk uit naar je volgende bijdrage op managersonline.nl
Mijn support heb je ;-)
Jim
|
|
29
-
05
-
2009
|
10
:
00
uur
@AD.
Ziet u nu zelf dat u maar wat op schrijft wat nergens op slaat. Als ik zo vrij mag zijn om u uitspraken te annalyseren gaat u alleen af op wat u op internet leest. Helaas zijn dit niet de feiten.
Als u een echte zakenman bent gaat u bij de bedrijven zelf eens poolshoogte nemen. Laat u informeren en kom dan met een mening dan hebt u recht van spreken.
Gerrit Boon
|
|
5
-
06
-
2009
|
11
:
22
uur
Beste,
ik wil hierbij, iedereen het boekje van
-Jon Kabat-Zinn 'THUIS KOMEN BIJ JEZELF'aanbevelen. Een eerlijk zelfonderzoek is niet makkelijk. Maar met dit boekje hoef je jezelf niets wijs te maken. Het is van een verbijsterde eenvoud, maar genadeloos doeltreffend.
Gerrit Boon.
Barbara de Jong
|
|
29
-
11
-
2009
|
11
:
09
uur
Ik vind, dat er voor mensen op dit niveau, relatief kinderachtig wordt gediscussieerd. Overal in de media wordt er nl. gespeeld met de behoeftes en verlangens van de potentiele klant. Dat is in MLM bedrijven niet veel anders. Maar of iemand beslist via FM group of Amway te kopen, dat is toch alleen zijn/haar beslissing. In de supermarkt liggen ook goedkope en dure artikelen. De een koopt dit, de ander dat. Dat wil niet zeggen dat het ene produkt beter is dan het andere en ook niet dat produkten van MLM bedrijven per definitie niet deugen of te duur zijn. Niemand wordt gedwongen tot het kopen van bepaalde produkten. Ja, dat de produkten van MLM bedrijven niet zo bekend zijn, komt omdat er eigenlijk bijna of geen reklame voor wordt gemaakt. Veel mensen zijn alleen al sceptisch vanwege het principe ''Wat de boer niet kent, dat eet hij niet!'' Bovendien wil ik de heren er even aan herinneren, dan in de reguliere verkoop van bijv. kleding en sportartikelen ook gewerkt wordt met bonussen en provisionen. Een tevreden klant neemt dan hoogst-waarschijnlijk bij een volgend bezoek iemand anders mee, en zie aan, meer klandizie! Iedereen wil geld verdienen aan de handel van waren en hoe men dat doet, kunnen we toch zeker aan iedereen persoonlijk over laten. Wil ik nog even het volgende zeggen:
Ik ben niet iemand die altijd de goedkoopste artikelen koopt en in al die jaren heb ik nog nooit van een supermarktketen of een kleding winkel procenten heb gekregen omdat ik bij hun heb ingekocht of omdat ik iemand anders de tip heb gegeven, dat er een goed produkt in hun assortiment is.
RV
|
|
30
-
11
-
2009
|
08
:
37
uur
''Zijn we allemaal zo ontvreden met wat we zijn of kennen we onszelf niet goed genoeg? Zijn we ooit op zoek geweest naar onszelf of zoeken we iets wat we willen zijn?''
We zijn bewust zo gemaakt, geprogrameerd, gehersenspoeld door school, religie, media en industrie. Zodat we - de rest van ons leven - als makke consumerende en vooral ontevreden schapen blijven blaten en vragen naar de produkten van de ''gelukkig maak industrie''.
(zie de inhoud van het onderste vakje in deze pyramide) (Klik hier)
Want als jij, tijdens je jonge jaren geleerd zou zijn om GELUKKIG te zijn met jezelf, dan dondert de wereld-economie in elkaar ;-)
''Maar wie ben ja, wat ben je, wat kun je, wat wil je? Allemaal vragen waarop WE?? het antwoord niet kennen.''
Spreek voor uzelf a.u.b.
U doet het hiermeer voorkomen alsof het zo belangrijk is om een antwoord op deze vragen te kunnen geven.
Op het moment dat een mens leert zichzelf MINDER aan te gaan trekken van de buitenwereld en het ongezond hoge bombardement aan media-impulzen, bestaat er een kans dat deze mens steeds gelukkiger word met zichzelf. (is geen garantie)
Iedereen is al goed zoals ie is.
Ben je nog niet tevreden met je eigen spiegelbeeld.... dan is het de ''gelukkig maak industrie'' die goud-geld aan je blijft verdienen ;-)