zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CBL wil jongeren interesseren voor loopbaan in supermarkt



De supermarktbranche kampt met een tekort aan hoogopgeleide leidinggevenden. Tevens is het imago onjuist. Jongeren zien de supermarkt als locatie voor een tijdelijk bijbaantje en niet als plek waar serieus carrière gemaakt kan worden. Jules van Well, verbonden aan CBL, verklaart dat via de campagne jongeren worden bereikt op het moment dat ze hun toekomst bepalen. Ze worden geattendeerd op de carrièremogelijkheden in een supermarkt. Het moet duidelijk worden dat er meer mensen werken dan vakkenvullers en caissières. Veel leerlingen willen manager worden. In de supermarktbranche is dat op relatief jonge leeftijd mogelijk.

CBL heeft een lespakket ontwikkeld dat kosteloos door leraren benut kan worden. Het pakket past bij vakken in het profiel economie en maatschappij. Later in mei wordt de website www.supermanager.nl geactiveerd. Voor geĂŻnteresseerde jongeren worden in supermarkten vipmiddagen georganiseerd.

Bron(nen):
Supermarkt (29-4-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10