zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Gemaksdiensten op kantoor populairder in crisistijd

26 april 2010 - Afgelopen jaar is de werkdruk van werknemers verder opgelopen. Er wordt harder en langer gewerkt en er is minder tijd voor ontspanning. Eenmaal thuis wil men ontspannen en zo weinig mogelijk tijd kwijt zijn met het regelen van basale huishoudelijke zaken. Hierdoor maken ze sneller gebruik van gemaksdiensten.

In 2009 heeft Charlie P.A. Services de omzet van de gemaksdiensten, zoals stomerijservice op kantoor, zien toenemen met negen procent. Door gebruik te maken van de gemaksdiensten op kantoor realiseren werknemers tot drie extra uren vrije tijd per week. 



Tijdwinst
Uit een enquête onder nieuwe klanten is gebleken dat men in de eerste plaats voor de services heeft gekozen vanwege de tijdwinst en in de tweede plaats vanwege het extra gemak. In het verleden was dit omgekeerd. 

Arbeidsproductiviteit
Het gebruik van de gemaksdiensten op kantoor heeft ook een positief effect voor werkgevers. In 2009 becijferden studenten van de Erasmus Universiteit dat de arbeidsproductiviteit door het aanbieden van de gemaksdiensten stijgt. Werknemers komen minder te laat op kantoor, gaan minder vroeg weg en besteden tijdens werkuren minder tijd aan privézaken op internet en aan de telefoon. Per 100 medewerkers stijgt de arbeidsproductiviteit met 25,5 werkuren per maand.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Meer productiviteit? Neem de huishoudelijke taken van uw mensen over
 Drie tips om een te hoge werkdruk te voorkomen
 Heeft u ook last van rolstress?
 Crisis verhoogt werkdruk
 
 
reacties
 
dinosaur game  |   | 
8-03-2023
 | 
02:20 uur
Destijds was het een goede zaak om tijd te besparen.
wordle  |   | 
19-04-2023
 | 
11:20 uur
Deze service wordt steeds belangrijker naarmate werknemers ernaar streven werk en privéleven te combineren.
spirituality  |   | 
13-05-2023
 | 
13:50 uur
Het is ongelooflijk om te zien hoeveel er in die jaren is veranderd.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10