zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Apple en timemanagement: waar ligt de kracht?

13 januari 2010 - Hoe gaan  Apple-gebruikers om met time management tools? Bas Hoorn van het gelijknamige trainings- en adviesbureau deed kleinschalig onderzoek om het antwoord op die vraag te vinden en om het gebruik van time management tools binnen deze groep in kaart brengen.

50 procent van de vrouwelijke Apple gebruikers prefereert Googles Agenda boven MS Entourage, iCal, Outlook in PC modus of overige applicaties. Bij de mannen ligt dit percentage op twaalf procent. Bij kleine organisaties gebruikt 25 procent van de Apple gebruikers Googles Agenda, 58 procent gebruikt iCal, acht procent gebruikt MS Entourage.  Van de Apple gebruikers binnen middelgrote organisaties gebruikt 67 procent Googles Agenda, 33 procent gebruikt MS Entourage. Apple gebruikers binnen grote organisaties en enterprises gebruiken iCal of als 'overig' geclassificeerde oplossingen. Google en MS Entourage zijn niet in gebruik. 



Uitwisselbaarheid
Uitwisselbaarheid vinden Apple gebruikers erg belangrijk. Apple gebruikers selecteren daar pakketten op maar zien soms Googles Agenda en Gmail over het hoofd. 

Google
Volgens Hoorn zijn de oplossingen van Google (Agenda, Gmail), naast pakketten als Outlook en MS Entourage, volwaardig en bovendien uitermate geschikt ter ondersteuning van Het Nieuwe Werken. Doordat Googles Agenda en Gmail in de vorm van cloud computing worden aangeboden en het ook geschikt is voor Apple (OSX).

 
 Doorsturen   5 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Jobs is best presterende CEO ter wereld
 Ict in 2010: netbooks, cloud en iPad
 Google vervangt visitekaartje
 Time management is de sleutel tot verkoopsucces
 
 
reacties
 
Tiebo Jacobs  |   | 
13-01-2010
 | 
08:34 uur
Binnen b-Zen gebruiken wij met veel gemak de google agenda gecombineerd met gmail en google docs, google analytics. adsense en adwords. Alles binnen handbereik, makkelijk deelbaar en vooral overzichtelijk.

De combinatie van Apple hardware met google is meesterlijk zo ben ik tot op heden van mening.

mvg,

Tiebo Jacobs
Bas Hoorn  |   | 
13-01-2010
 | 
20:37 uur
Dag Tiebo,

Dank voor je reactie. Google werkt ook super met PC trouwens. Wat ik wel nog wil opmerken is dat Outlook, iCal en Entourage ook prima pakketten zijn. De keuze is vooral afhankelijk van de werkstijl. Daar geven wij dus trainingen in:

(Klik hier)

Hartelijke groet,
Bas Hoorn
Werner Taube-Petrignani  |   | 
18-01-2010
 | 
16:08 uur
Hoe zit het met data-security? Als bedrijf ben ik niet blij dat mijn afspraken/documenten/klantenlijsten e.d. beheerd worden door een extern bedrijf.
Is er uit je onderzoek iets dat een trend hierin weergeeft?
Dennis Berl  |   | 
27-01-2010
 | 
13:29 uur
Ik zou ook graag willen weten hoe het zit met data-security. Het is algemeen bekend dat Google alles logt wat er te loggen valt. Buiten het feit dat binnenkort alles wat maar te loggen valt ook gelogt gaat worden door alle providers omdat de overheid dit belangrijk acht zou ik toch graag willen weten hoe dit geregeld is en/of wordt.
Karel  |   | 
16-10-2019
 | 
15:23 uur
Goed stuk, denk dat het nog steeds relevant is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10