18 september 2002 -
Bedrijven die hun medewerkers aanmoedigen om waar te maken wat ze zeggen, zijn succesvoller dan hun concurrenten. Dat stelt David Maister in het boek Maak waar wat je zegt.
Hij baseert zich op een wereldwijd onderzoek bij verschillende professionele dienstverleners in verschillende bedrijfstakken.
Succesfactoren In Maak waar wat je zegt benadrukt Maister dat een groter succes wordt bereikt:
1. Als mensen zich als coach opstellen in plaats van als sterspeler 2. Door mensen die meer voldoening krijgen als ze andere mensen zien slagen 3. Door altijd de eigen normen en waarden na te streven
Lippendienst Maister ontdekte dat de meeste bedrijven die hij onderzocht, uitblonken door het goed te doen op vlakken waar de meeste andere bedrijven slechts lippendienst werd bewezen: commitment naar klanten, teamwork, hoge eisen stellen, opleiden van personeel. Maar bovenal zichzelf houden aan de hoge eisen. De sleutel tot succes is niet het systeem van het bedrijf, maar het karakter en de vaardigheden van de individuele manager.
Succescultuur creëen In Maak waar wat je zegt geeft Maister concrete aanbevelingen hoe een succescultuur kan worden gecreëerd met een energieke werkomgeving en mensen die plezier hebben in hun werk. Het boek is bij Managersonline.nl verkrijgbaar. U kunt het bestellen door hier te klikken. Het is uit voorraad leverbaar. Betaling geschiedt achteraf per acceptgiro.