11 september 2008 -
Bedrijven kunnen corporate blogs voor allerlei doeleinden inzetten. Zolang ze persoonlijk, eerlijk, actueel en nieuwswaardig zijn de mogelijkheden zo ongeveer eindeloos. Dat meldt Markting Online. Negen soorten corporate blogs:
1. Kennisblog: (intern) kanaal voor het delen en verspreiden van kennis.
2. Projectblog: ondersteunt medewerkers bij projectwerkzaamheden (discussieforum, kennisdoorgeefluik).
3. Serviceblog: geeft klanten aanvullende informatie over producten.
4. Klantenblog: helpt bij het onderhouden van klantcontacten en bijvoorbeeld bij het opbouwen van community’s rond producten.
5. Productblog: sterk wervende blog rond een product.
6. CEO-blog: kanaal waarmee de bedrijfsleiding rechtstreeks consumenten kan aanspreken, over strategische en branchekwesties.
7. Medewerkerblog: biedt medewerkers de kans om hun eigen kijk op zaken te geven. 8. Campagneblog: ter tijdelijke ondersteuning van pr-campagnes.
9. Crisisblog: ondersteunt de bedrijfscommunicatie in crisissituaties, bijvoorbeeld bij terughaalacties.