zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Tien aandachtspunten voor mobiele internetmarketing

5 maart 2008 - Dankzij de opkomst van mobiel internet lijkt er een grootse toekomst weggelegd voor mobiele internetmarketing. Vooral op het gebied van lokale zoekmarketing: de mobiel is altijd binnen handbereik en de gebruiker wil meestal informatie over de plek waar hij dan is.

Adverteerders zouden dan ook meer moeten gaan investeren in omgevingen als Google Maps. Dit schrijft Rob van den Hoven in zijn onderzoeksrapport ‘Mobiele Internet Marketing; Volwassen technologie in kinderschoenen’ in opdracht van Tribal Internet Marketing



Tien tips
Voor organisaties die net zijn begonnen met mobiele internetmarketing, of dit overwegen, geeft Tribal op Marketing Online een top tien van aandachtspunten: 

1. Experimenteer en test

Nu de markt nog niet zo groot is, is er nog tijd voor. 

2. Geef de mogelijkheid meteen te bellen via de pagina
De gebruiker heeft zijn telefoon immers al in zijn hand. 

3. Gebruik location targeting

Veel mobiele zoekoppdrachten zijn namelijk gericht op de directe omgeving van de gebruiker. 

4. Maak alleen gebruik van XHTML

Dit optimaliseert de vindbaarheid door zoekmachines. 

5. Houd Google in de gaten

Momenteel is Google de meest gebruikte zoekmachine voor mobiel internet, dus houd rekening met de de regels die opgesteld worden door Google. 

6. Beschouw mobiel internet als compleet nieuw medium

Ziet u het als aanvulling op het bestaande web, dan doet u de mogelijkheden tekort. 

7. Plaats geen onnodige of zware content

Veel mobiele apparaten werken minder snel dan een pc of laptop en kunnen dat (nog) niet aan. 

8. Verwacht niet meteen resultaat

Het medium staat nog in de kinderschoenen. 

9. Zet de wensen van de consument voorop

Uw wensen hoeven de zijne niet te zijn. 

10. Plaats zo min mogelijk betaalde content
Gebruikers zijn gewend om gratis content te verkrijgen via het traditionele internet.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Mobile marketing wordt langzaam mainstream
 Gsm wordt belangrijkste advertentiemedium
 Twaalf marketingthema’s voor 2008
 Mobiel adverteren vereist doelgroepdenken
 
 
reacties
 
mobiel internet vergelijken  |   | 
5-01-2011
 | 
15:49 uur
Las juist dat bij location targeting op grote schaal misbruik wordt toegepast met mobiel internet. Malafide bedrijfjes registreren namen van hotels die erg lijken op de echte domeinnamen en trekken zo bezoekers via Google Maps naar hun site.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10