zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

De bril wordt het belangrijkste modeaccessoire

25 januari 2017 - Designers richten zich steeds meer op brillen als focuspunt van hun designs. Een trend die heel duidelijk zichtbaar was tijdens het eerste grote mode-event van het jaar: de Fashion Week Berlijn, die van 17 tot en met 20 januari plaatsvond.  

Van een retrotouch tot karakteristiek statement; brillen zijn in 2017 essentieel onderdeel van het modebeeld. Resultaten van een breed uitgevoerd onderzoek van Edel-Optics bevestigen dit. In dit onderzoek lieten toonaangevende designers en mode-experts zich uit over dit thema.


Hun mening? Accessoires worden een steeds belangrijker focuspunt van ontwerpen. Tassen, sieraden, riemen, schoenen en vooral brillen worden niet als optionele 'extra' gezien, maar zijn vaak de highlight van designs.  

Brillendesign steeds waardevoller 
Dat weet ook de Berlijnse designer Michael Sontag. De 37-jarige ziet brillen als 'een accessoire die geen leeftijds- en typegrenzen kent'.
De Poolse designer Mateusz Puklo kan zich zijn project zonder bril niet eens voorstellen. "Ik gebruik een bril om mijn designs dynamiek en kracht te geven," zegt Puklo. "Brillen kunnen een deel van het ontwerp zijn of een uitgangspunt ervan."

Nooit eerder zoveel diversiteit in vormen van brillen 
De toenemende waarde van de bril als accessoire zorgt ervoor dat er een steeds grotere verscheidenheid in modellen ontstaat en door de consument gewenst wordt. Hoofdtrends zijn supergrote, zogenaamde 'oversized brillen'; ronde vormen; retromodellen, zoals cateyes; fijne en minimalistische monturen. Zo ook de zogenaamde 'double frames', die zich kenmerken door een dubbele neusbrug.  

Voetbalster als brillendesigner 
Een van de meest prominente designers van double frames is wereldkampioen voetbal Jérôme Boateng. De teamgenoot van Arjen Robben bij Bayern München staat bekend als stijlicoon. In 2016 bracht hij zijn eigen collectie, JB, op de markt. "De bril behoort voor mij tot de meest belangrijke accessoires. Hij maakt een outfit af en geeft hem een karakteristieke look," zegt Boateng.
Ook de in het kader van het onderzoek uitgevoerde enquête onder Europese modestudenten bevestigt de trend. 69 procent van de ondervraagden zien de waarde van brillen stijgen of op z'n minst gelijk blijven.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

  'Winterjas is fashion-statement'
 Mannen geven online meer uit aan fashion, vrouwen minder
 Design-gedreven bedrijven presteren beter dan concurrenten
 Vrouwenkleding goede voorspeller van de economie
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10