Millennial ziet milieuvriendelijke auto als beste keuze voor duurzamere toekomst
23 september 2016 -
76 procent van de millennials – personen geboren tussen 1982 en 2004, die vaak geassocieerd worden met technologie en social media – ziet een milieuvriendelijke auto als beste keuze om hun leven duurzamer te maken.
Dat blijkt uit onderzoek dat Nissan in Europa heeft laten uitvoeren naar hun houding tegenover elektrische en hybrideauto's.
Voor het onderzoek zijn in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland 2.500 millennials ondervraagd. Daaruit kwam naar voren dat millennials bereid zijn nieuwe dingen te proberen, bestaande processen op de proef te stellen en dat ze anders over de toekomst denken dan oudere generaties. Zij maken zich minder zorgen over lokale kwesties als recycling en vuilstortplaatsen, maar meer over wereldwijde vraagstukken als klimaatverandering en luchtvervuiling (53 en 42 procent).
Levenswijze ingrijpend veranderen
Om bij te dragen aan oplossingen zeggen de millennials bereid te zijn hun levenswijze ingrijpend te wijzigen door bijvoorbeeld over te stappen naar een andere, milieuvriendelijke energieleverancier (62 procent) en merken te kiezen die zorg voor het milieu in het beleid hebben geïntegreerd (52 procent).
Ingrijpende keuzes maken om de wereld positief te veranderen
Gareth Dunsmore, Director of Electric Vehicles bij Nissan Europe, vertelt: "Het blijkt dat millennials ingrijpende keuzes willen maken om hun leefstijl aan te passen om de wereld ten goede te veranderen. Zij geloven dat elektrische auto's onderdeel zijn van de oplossing voor een duurzame toekomst. Als industrie moeten we harder werken om te voldoen aan de behoeften van deze groep."