zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Millennial ziet milieuvriendelijke auto als beste keuze voor duurzamere toekomst

23 september 2016 - 76 procent van de millennials – personen geboren tussen 1982 en 2004, die vaak geassocieerd worden met technologie en social media – ziet een milieuvriendelijke auto als beste keuze om hun leven duurzamer te maken.

Dat blijkt uit onderzoek dat Nissan in Europa heeft laten uitvoeren naar hun houding tegenover elektrische en hybrideauto's.


Voor het onderzoek zijn in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië, Spanje en Duitsland 2.500 millennials ondervraagd. Daaruit kwam naar voren dat millennials bereid zijn nieuwe dingen te proberen, bestaande processen op de proef te stellen en dat ze anders over de toekomst denken dan oudere generaties. Zij maken zich minder zorgen over lokale kwesties als recycling en vuilstortplaatsen, maar meer over wereldwijde vraagstukken als klimaatverandering en luchtvervuiling (53 en 42 procent).

Levenswijze ingrijpend veranderen
Om bij te dragen aan oplossingen zeggen de millennials bereid te zijn hun levenswijze ingrijpend te wijzigen door bijvoorbeeld over te stappen naar een andere, milieuvriendelijke energieleverancier (62 procent) en merken te kiezen die zorg voor het milieu in het beleid hebben geïntegreerd (52 procent).

Ingrijpende keuzes maken om de wereld positief te veranderen
Gareth Dunsmore, Director of Electric Vehicles bij Nissan Europe, vertelt: "Het blijkt dat millennials ingrijpende keuzes willen maken om hun leefstijl aan te passen om de wereld ten goede te veranderen. Zij geloven dat elektrische auto's onderdeel zijn van de oplossing voor een duurzame toekomst. Als industrie moeten we harder werken om te voldoen aan de behoeften van deze groep."
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-bike van de zaak biedt uitkomst voor woon-werkverkeer
 Consument vreest drempels elektrisch rijden
 Verkoopcijfers elektrische auto’s in Nederland ongekend hoog
 Laadpaal bij de eigen woning leidt tot sterke bereidheid elektrisch rijden
 
 
reacties
 
Petra Harksman  |   | 
25-09-2016
 | 
22:11 uur
Personen die geboren zijn in 2004 zijn nu twaalf jaar oud! Neemt Nissan serieus hun visie over elektrische en hybrideauto's mee in hun onderzoek?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10