zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Werknemer optimistisch over kerstpakket

21 november 2011 - Drie op de vijf Nederlandse werknemers verwacht dat er dit jaar niet beknibbeld wordt op het kerstpakket. Net na het uitbreken van de kredietcrisis, was dit nog minder dan de helft. Deze optimistische kijk op het eindejaarsgeschenk blijkt uit een onderzoek dat MarketResponse onlangs uitvoerde onder werkende Nederlanders.

Werknemers geven nog steeds de voorkeur aan een traditioneel kerstpakket. Bij één op de vijf werknemers is de waardebon populair; voornamelijk onder vrouwen. Gemiddeld verwacht men dat werkgevers 40 euro zullen uitgeven aan een kerstpakket. Zo'n 45 procent vindt overigens een kerstpakket van meer dan 50 euro alleszins redelijk. 



Steeds meer kerstpakketten
Ruim driekwart van de Nederlandse werknemers heeft in 2010 een kerstpakket ontvangen. In 2008 waren dit er een stuk minder: 61 procent. Ook de verwachting dat men helemaal geen kerstpakket zal ontvangen, daalt. 

Kerstpakket is blijk van waardering

Het kerstpakket is volgens werknemers een traditie die zeker moet blijven. Net als voorgaande jaren wordt het door negen van de tien werknemers gezien als blijk van waardering. Een goed kerstpakket versterkt dan ook de relatie tussen werknemer en werkgever; mannen zijn hier zelfs iets gevoeliger voor.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Traditioneel kerstpakket stijgt in populariteit
 Baas krijgt zelden kerstcadeau
 Ouderwets kerstpakket nog steeds populair
 Bedrijven bezuinigen op inkoop premiums en relatiegeschenken
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10