zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Lente maakt ondernemend

29 maart 2011 - Nederlanders worden ondernemend en vrolijk van de lente. Vrijwel iedereen (96 procent) geeft aan te genieten van de eerste zonnestralen, de knoppen in de bomen en de melodieus fluitende vogels.  Voor vier vijfde is de lente ook meteen het moment om er op uit te trekken. Vrouwen blijken met een verschil van negen procent ondernemender te zijn dan mannen.


Zo blijkt uit onderzoek van PanelWizard ter ere van het nieuwe seizoen onder 540 respondenten in opdracht van rasartiest en natuurmens Ron Selling en Online



Belangrijk
De lente betekent echt iets voor Nederlanders. Een ruime meerderheid geeft aan het aanbreken van het voorjaar belangrijk te vinden. Voor de Nederlandse vrouw en veertigers is het nét iets belangrijker. Al zijn de verschillen minimaal. 

Sneeuw en ijs
Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Zo zijn er Nederlanders die liever de lente zien gaan dan komen. Twee procent van de bevolking wenst een dik pak sneeuw en ijs en heeft helemaal niets met het jaargetijde.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Tien tips voor een grote schoonmaak van uw carrière
 Is het begin van het einde in zicht?
 Nederlander raakt van slag door zomertijd
 Zomers weer motiveert vooral om naar buiten te gaan
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10