zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Houd u aan de etiquette en behoud uw online lezers

22 maart 2011 - E-mail van bedrijven wordt door bijna een vijfde van de ontvangers niet geopend. Ook worden mensen voorzichtiger met het geven van hun e-mailadres aan bedrijven. Dat blijkt uit onderzoek van Exact Target en CoTweet, waarover 6Minutes.be bericht. Doe uw voordeel met de resultaten en zorg dat uw nieuwsbrieven wél gelezen worden.

Wanneer abonnees niet langer geïnteresseerd zijn in de mails van een bedrijf:


- klikt 67 procent op de link om uit te schrijven
- verwijdert zeventien procent de mail wanneer die binnenkomt
- markeert acht procent die als ‘spam’ of ‘junk’
- negeert zes procent de e-mails
- stelt twee procent een filter in 

Herhaling en saaie content
De meest voorkomende reden voor consumenten om zich uit te schrijven is dat ze de mails te vaak ontvangen. Anderen zeggen dat de content saai werd of te weinig veranderde na verloop van tijd. Specifieke redenen om uit te schrijven:
- 54 procent zegt dat de e-mails te vaak kwamen
- 49 procent zegt dat de content repetitief werd
- 47 procent ontvangt te veel mail en moest zich uitschrijven bij enkele bedrijven
- 25 procent vond de content vanaf het begin niet relevant
- 24 procent verkiest het om zelf informatie te verzamelen in plaats van dat bedrijven die opdringen
- 22 procent schreef zich in voor een eenmalig aanbod
- 13 procent zegt dat de omstandigheden veranderden (verhuisd, getrouwd, andere baan, enzovoort)
- 8 procent veranderde naar een ander bedrijf dat betere informatie levert
- 6 procent ontdekte dat ze de informatie op een andere manier konden krijgen (via blogs, Facebook, enzovoort) 

Facebook
Op Facebook gelden min of meer dezelfde principes. Redenen waarom mensen een merk niet langer leuk vinden, of ontvrienden:
- 44 procent zegt dat het bedrijf te vaak post
- 43 procent vindt dat hun wall overrompeld werd door marketingposts
- 38 procent zegt dat de content repetitief of saai werd na verloop van tijd
- 24 procent vindt dat het bedrijf niet genoeg koopjes aanbood
- 24 procent zegt dat de posts te promotioneel klonken
- 19 procent vond de content van in het begin niet relevant
- 17 procent beschrijft de bedrijfsposts als te vrijblijvend, niet gefocust op echte waarde
- 14 procent zoekt liever zelf informatie dan die opgedrongen te krijgen door bedrijven
- 12 procent zegt dat omstandigheden veranderden 

De ‘regels’ op een rij

Email 
Consumenten willen dat merken relevante content sturen, op maat van hun persoonlijke interesses. Ze verwachten van marketers dat ze de toestemming om te mailen die hen gegeven wordt goed gebruiken. Ze meten de kwaliteit van e-mails niet af tegen de beste in de industrie, maar de beste in hun mailbox.

Facebook 
Consumenten zien Facebook als een goede manier om een relatie aan te gaan met merken die ze al kennen en vertrouwen. Ze verwachten dat marketers hun Facebookpagina’s fris en interessant houden en dat ze hun posts beperken om de sociale interactie niet in het gedrang te brengen.

Twitter 
Consumenten die Twitter actief gebruiken, verwachten regelmatig, gefocuste Twitterberichten van merken, maar ze willen niet overspoeld worden. Ze verwachten ook snel antwoord als ze een vraag stellen via Twitter.


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 E-mail etiquette: twaalf tips
 Tien zakelijke etiquettetips
 E-mailmarketing moet echt relevant zijn
 Merendeel marketeers zet social media in
 
 
reacties
 
ijskes  |   | 
22-03-2011
 | 
07:48 uur
Ik ben het hiermee eens. Vooral saaien content is voor mij een reden om nieuwsbrieven niet te openen. Ik erken echter dat het erg moeilijk is om steeds weer goede en nieuwe content te brengen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10