zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Verkoopmythe: wees authentiek

Door: Michel Hoetmer
 
De laatste jaren is er een stroming op gang gekomen die propageert dat mensen authentiek moeten zijn. Zo ook in de verkoop. Alleen authentieke verkopers zouden een kans maken. Dat roept lastige vragen op: wat is authenticiteit en kunnen we wel authentiek zijn?

Volgens de Van Dale betekent het woord ‘authentiek’: betrouwbaar, geloofwaardig, echt, een kopie van het origineel. Daar hebben wij allemaal wel een idee bij. Wanneer is iemand betrouwbaar, geloofwaardig of echt? Dat is een lastige vraag. Het heeft te maken met waarneming en de vertekeningen van onze waarnemingen. In de psychologie noemt men een vertekening van ons zelfbeeld een bias. Iedereen heeft er last van. Hieronder staan enkele voorbeelden van deze vertekeningen:
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10