zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het geheim van Barack Obama: vijf succesfactoren van verandercommunicatie

Door: Johanna Kroon
 
Als er iemand is die mensen warm weet te krijgen voor verandering dan is het wel de Democratische presidentskandidaat Barack Obama. Sterker nog, verandering is het voornaamste selling point van zijn politieke campagne. En dat is opmerkelijk, want zoals iedereen weet die binnen organisaties wel eens iets heeft willen veranderen is er weinig waarmee je mensen zo snel de gordijnen in kunt jagen als met het aankondigen van ‘veranderingen’. In dit artikel het antwoord op de vraag: Wat is het geheim van Barack Obama?

"Een goede leider is een handelaar in hoop", zei Napoleon. En dat geldt zeker voor Barack Obama. Maar er is over zijn stormachtige opkomst nog wel meer te vertellen. De vijf belangrijkste succesfactoren op een rij.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10