zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Beoordelen is vergelijken

Door: Frank van Marwijk
 
Om dingen, situaties en mensen te kunnen beoordelen, trekt u voortdurend vergelijkingen. Daarbij gaat u uit van bepaalde standaarden of van het gedrag van anderen. In dit artikel leest u hoe uw beoordelingen tot stand komen en welk effect u ermee kunt bereiken. Waar vergelijkt u het functioneren van uw medewerkers mee? Wat beoogt u met uw oordeel? Waar liggen uw beperkingen bij het beoordelen?

Een nieuwe wasmachine
Uw wasmachine heeft het begeven en u gaat op zoek naar een nieuwe. Om een goede keuze te kunnen maken, maakt u verschillende vergelijkingen. U kijkt op het internet en leest over de functies van de verschillende apparaten. Allereerst maakt u een vergelijking tussen de machine die u had en de apparaten die nu worden aangeboden. U wilt graag gebruik maken van de functies die u al kent en hecht waarde aan gebruiksvriendelijkheid. Verder kijkt u wat in de laatste jaren voor extra’s is ontwikkeld. Vervolgens vergelijkt u de verschillende aangeboden apparaten met elkaar. Welk apparaat biedt de meeste interessante snufjes? Natuurlijk vergelijkt u ook de prijzen en de service van de verschillende aanbieders. Uiteindelijk beoordeelt u welk apparaat het meest geschikt voor u is en waar u dit gaat kopen. U geeft voor uzelf een waardeoordeel aan het apparaat: goed of slecht.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10